FAQ
Met één klik op de knop antwoord op je vraag. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan even contact met ons op via Whatsapp (06 348 152 89) of de mail (hallo@weeklyflower.be).
FAQ
Onze meest gestelde vragen
ALGEMEEN
Je kunt bij Weekly Flower eenmalige boeketten bestellen, maar ook op regelmatige basis bloemen ontvangen in een abonnement.
Kan ik de grootte van mijn boeket kiezen?
Ja. We hebben 3 groottes: petit (gem. 13 stelen) en original (gem. 19 stelen) en grande (gem. 25 stelen).
Ik wil mijn bloemen voor één keer naar een ander adres sturen. Kan dat?
Absoluut! Log in op je weekly flower account en ga naar ‘mijn account’. Ga naar de tab met ‘adres informatie’ en verander je adres voor de volgende levering. Vergeet niet het adres weer terug te veranderen als de bloemen zijn geleverd! Let erop dat je tot 4 dagen van te voren een verandering door kan voeren.
Wij werken direct met kwekers wat de doorlooptijd extreem vermindert. Dit betekent dat de bloemen altijd verser zijn en daarom langer leven! Het is belangrijk om te weten dat de levensduur sterk afhangt van de verzorging. Zo moet je om de 2/3 dagen het water verversen en de onderkant van de stelen 1 centimeter schuin afsnijden. Gemiddeld staan onze bloemen zeker 10 dagen mooi in de vaas!
Wat is het verschil tussen een veldboeket en een klassiek boeket?
Ons veldboeket zit vol bloemen met verschillende hoogtes en kleuren en in ons klassiek boeket komt de mooiste bloem wat vaker voor en heeft alles één hoogte.
Op welke dagen bezorgen jullie?
Op de woensdag en donderdag en vrijdag.
BESTELLEN & BEZORGING
Ik ben niet aanwezig als postnl langskomt wat nu?
Maak een account aan bij PostNL en geef een veilige plek mee aan de bezorger waar jouw pakketje achtergelaten mag worden. Zie hieronder hoe je dit instelt.
Hoe geef ik mijn veilige plek aan bij PostNL?
Maak eerst een account aan bij PostNL met jouw adresgegevens via: https://jouw.postnl.nl/account/nl-NL/nieuw-account/email-password.
Klik vervolgens op:
1. Jouw accountnaam zodat het menu zich laat zien.
2. Mijn gegevens
In de gegevens vind je eerst jouw naam en adres terug. Vervolgens kun je je bezorgvoorkeuren aanpassen. Geef daar de veilige plek aan waar PostNL standaard jouw bezorgingen achter kan laten. De blauwe bak is bijvoorbeeld een veilige plek die veel gebruikt wordt!
Hoe werkt een eenmalige bezorging?
Als je ons eenmalige boeket besteld hoef je niks stop te zetten. Je ontvangt één boeket en hoeft hier verder niets meer aan te doen!
Iets ging fout tijdens het bestelproces
Geen zorgen, we helpen je gelijk. Stuur ons een mail naar hallo@weeklyflower.be of Whatsapp naar 0634815289.
Geen zorgen, we helpen je gelijk. Stuur ons een mail naar hallo@weeklyflower.be of Whatsapp naar 0634815289.
Wij bezorgen in heel Nederland behalve op de Waddeneilanden. Wij bezorgen niet in België.
Waarom leveren jullie vanaf woensdag?
De bloemen die op maandag door de kwekers worden aangeleverd zijn vaak al op vrijdag geknipt en staan daardoor net wat minder lang.
Daarnaast komen onze bloemen direct van de kweker en staan zo niet eerst dagen bij een bloemist. Dit betekent dat onze boeketten met gemak 10 dagen staan. Sommige bloemen staan zelfs twee weken of langer. We kunnen je daarom garanderen dat de bloemen de volgende woensdag er nog net zo prachtig bijstaan.
Kan ik ‘s avonds bezorgd krijgen?
Ja, tegen betaling van 1.50 euro bezorgen we jouw boeket tussen 17:00 en 22:00. Je kunt daarnaast ook kiezen voor een bezorging overdag. Vervolgens kun je de avond voor de bezorging proberen de bezorgtijd aan te passen naar ‘s avonds. Dit is helemaal gratis! Let op, dit is niet in iedere regio beschikbaar.
Ik heb gekozen voor een avondbezorging maar ontvang van PostNL een tijdstip overdag.
Stuur ons een Whatsapp naar 06 348 152 89 of mail naar hallo@weeklyflower.be en we helpen je graag zo snel mogelijk verder!
Omdat wij afhankelijk zijn van PostNL kan de bezorging één à twee dagen vertraging hebben. Geen zorgen, we verpakken onze bloemen met een waterzakje waardoor ze prima tegen een extra dagje reizen kunnen!
Hoelang van te voren kan ik een bestelling plaatsen?
Je kunt tot 3 dagen van te voren een bestelling plaatsen. Wil jij graag een boeket op woensdag bezorgen? Dan hebben wij de bestelling uiterlijk maandag 18:00 nodig. Dit omdat we op dat moment de orders doorzetten naar de kwekers.
BETALEN
De eerste keer betaal je via ideal of creditcard. Bij de opvolgende leveringen wordt er 3 dagen voor de volgende levering een automatische incasso gestart. Je hoeft hier dus niks meer voor te doen!
Ik wil het gehele bedrag in één keer afrekenen, kan dit?
Als je kiest voor een vast aantal boeketten, betaal je standaard het gehele bedrag vooraf!
Ik heb eenmalig betaald, maar er is toch nog €1,50 afgeschreven per sepa incasso
Let op, je betaalt €1,50 per bezorging die ‘s avonds bezorgd wordt. Kies je voor bezorgingen iedere 4 weken? Dan zul er iedere 4 weken een afschrijving van €1,50 plaatsvinden.
Heb je onvoldoende saldo op je rekening of heb je de betaling gestorneerd? Dan brengen we hier de eerste keer 2,50 euro in rekening. Voor herhaalde storneringen brengen we 9,89 euro in rekening.
WIJZIGINGEN
Hoe wijzig ik mijn bezorgingen?
Je kunt in jouw account gemakkelijk de eerstvolgende bezorgdag aanpassen.
Kan ik wisselen tussen een klassiek boeket en veldboeket?
Ja dat kan zeker! Pas tot drie werkdagen van te voren jouw voorkeursboeket aan in jouw account.
Ga in je account naar ‘wijzig’ en klik op ‘wijzig type boeket’.
Kan ik automatisch wisselen tussen de boeketten?
Nee in principe is er geen standaard mogelijkheid om de ene week een veldboeket te ontvangen en de andere een klassiek boeket.
Je kunt wel kiezen voor 2 abonnementen met een dubbel zo lange regelmaat. Stel je wilt iedere 2 weken een bos ontvangen. Kies je bijvoorbeeld voor een klassiek boeket iedere 4 weken en een veldboeket voor iedere 4 weken!
Verleng jouw abonnement voordat de einddatum is bereikt. Je kunt dit doen door in je account naar ‘wijzig abonnement’ te gaan en te kiezen voor ‘verleng’.
Waar vind ik het nummer van mijn abonnement?
Log in op jouw account, dan opent de website automatisch jouw abonnement. Je vind je abonnementsnummer hier:
- 06 348 152 89
- hallo@weeklyflower.be
© Alle rechten voorbehouden